English Vocabulary – Top 50 Chat and Text Acronyms

0 5,412
 
 
greeting-1
 
 
 

Top 50 Chat and Text Acronyms

 
Acronyms are words formed from the initial letters or groups of letters of words in a set phrase or series of words that are considered or pronounced as a separate word.
 
 
They cause a lot of confusion and difficulty to English learners who has to apply to grammar rules, vocabulary, spelling and pronunciation and added to that those acronyms.
 
What makes acronyms really tough to get is that the only way to sort them out is to memorize what they stand for.

 

Tip: we use the verb “stand for” when we explain an acronym.

 

e.g: B.B.C stands for British Broadcasting Corporation.

 

Here is our list of the Top 50 Chat and Text Acronyms that should help you when dealing with acronyms and could save you time get the sent message whether written or spoken:

 

    1. 2moro – Tomorrow

 

    1. 2nite – Tonight

 

    1. BRB – Be Right Back

 

    1. BTW – By The Way -or- Bring The Wheelchair

 

    1. B4N – Bye For Now

 

    1. BCNU – Be Seeing You

 

    1. BFF – Best Friends Forever -or- Best Friend’s Funeral

 

    1. CYA – Cover Your Ass -or- See Ya

 

    1. DBEYR – Don’t Believe Everything You Read

 

    1. DILLIGAS – Do I Look Like I Give A Sh**

 

    1. FUD – Fear, Uncertainty, and Disinformation

 

    1. FWIW – For What It’s Worth -or- Forgot Where I Was

 

    1. GR8 – Great

 

    1. ILY – I Love You

 

    1. IMHO – In My Humble Opinion

 

    1. IRL – In Real Life

 

    1. ISO – In Search Of

 

    1. J/K – Just Kidding

 

    1. L8R – Later

 

    1. LMAO – Laughing My Ass Off

 

    1. LOL – Laughing Out Loud -or- Lots Of Love -or- Living On Lipitor

 

    1. LYLAS – Love You Like A Sister

 

    1. MHOTY – My Hat’s Off To You

 

    1. NIMBY – Not In My Back Yard

 

    1. NP – No Problem -or- Nosy Parents

 

    1. NUB – New person to a site or game

 

    1. OIC – Oh, I See

 

    1. OMG – Oh My God

 

    1. OT – Off Topic

 

    1. POV – Point Of View

 

    1. RBTL – Read Between The Lines

 

    1. ROTFLMAO – Rolling On The Floor Laughing My Ass Off

 

    1. RT – Real Time -or- ReTweet -or- Retweet

 

    1. THX or TX or THKS – Thanks

 

    1. SHSh** Happens

 

    1. SITD – Still In The Dark

 

    1. SOL – Sh** Out of Luck

 

    1. STBY – Sucks To Be You

 

    1. SWAK – Sealed (or Sent) With A Kiss

 

    1. TFH – Thread From Hell

 

    1. RTM or RTFM – Read The Manual -or- Read The F***ing Manual

 

    1. TLC – Tender Loving Care

 

    1. TMI – Too Much Information

 

    1. TTYL – Talk To You Later -or- Type To You Later

 

    1. TYVM – Thank You Very Much

 

    1. VBG – Very Big Grin

 

    1. WEG – Wicked Evil Grin

 

    1. WTF – What The F***

 

    1. WYWH – Wish You Were Here

 

  1. XOXO – Hugs and Kisses

 

Are there any acronyms you think should also be on this list?
Want more stuff like this?
Want more stuff like this?
Get the best viral stories straight into your inbox!
Don't worry, we don't spam!
You might also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More